AMSTERDAM – FEBO en OK zijn een samenwerking aangegaan om betalen gemakkelijker te maken voor de gast. Dit kan nu naast contant en per pin ook met de mobiel worden gedaan.
Bij tien vestigingen van FEBO in en rondom Amsterdam kan de consument betalen met OK. Deze app vervangt de portemonnee. De kassa’s van de formule zijn volledig geïntegreerd met OK, waardoor het naast mobiel betalen ook mogelijk is om automatisch kortingen of spaaracties toe te passen. “Dat is een van de redenen waarom we voor OK gekozen hebben, want zo wordt het onze gasten een stuk makkelijker gemaakt om mee te doen aan bepaalde acties, of kortingen te verzilveren. Het scheelt handelingen aan de kassa, maar is ook een stuk duurzamer, doordat alles digitaal is. We hopen daarom dat onze klanten de OK-app net zo omarmen als wij”, zegt Rory van Haarlem van FEBO’s marketing- en communicatieafdeling.
Actie!
Met de OK-app kan er de hele maand juli in de deelnemende vestigingen een GRATIS IJs-co worden gehaald. Het enige dat de gast hoeft te doen is het scannen van een QR-code op de actieposters in de deelnemende winkels. Zie: www.ok.app/febo
Groei
De OK-app wordt door diverse formules in Nederland gebruikt, waardoor consumenten op steeds meer plekken hun mobiel kunnen gebruiken om af te rekenen. OK bouwt naar eigen zeggen aan een landelijk acceptatienetwerk, zowel in de winkel als online. “Het is super om FEBO aan onze groeiende lijst van OK-punten toe te voegen. Deze pilot is een mooie eerste stap van de snackketen om de mobiele klant nog beter te bedienen en bereiken”, aldus Sander ten Dam, ceo van OK. Behalve FEBO is het ook mogelijk om met de OK-app te betalen bij onder andere de winkels van Praxis, Dirk van den Broek en Vitaminestore.